Constel.lacions Familiars i els assumptes de la vida

10 jul. 2020

Constel.lacions Familiars
i els assumptes de la Vida

CONSTEL.LACIONS:

Aquesta paraula, en alemany, significa Posicionaments Familiars.

Les Constel.lacions Familiars mostren la informació interna de cada persona. Estem plens de creences, però el nostre cor, a vegades, va per una altra banda.

Quan mirem els assumptes de la vida (parella, professió, economia, malalties…) a través del treball de Constel.lacions, s’il.lumina un camí que ens ajuda a comprendre sense etiquetes, ni judicis, “el nostre lloc en el món”.

Les Constel.lacions Familiars, creades per Bert Hellinger, permeten descobrir els lligams del passat familiar que cadascú expressa involuntàriament a través dels seus sentiments, desigs, comportaments, reaccions i malalties.

La finalitat del treball de Constel.lacions és integrar amb amor, respectar el destí i celebrar la vida tal com és.

L’eina sistèmica i fenomenològica que aporten les Constel.lacions Familiars possibilita que la persona pugui descobrir certes lleialtats que es donen dins el seu sistema familiar.

L’aportació principal de Bert Hellinger fou explicar els Ordres de l’Amor. En paraules del mateix Hellinger: “només amb l’amor no n’hi ha prou, es necessita un ordre”. Aquesta ordre té a veure amb el lloc que ocupem en el nostre sistema familiar i ens permet apropar-nos al coneixement i a la influència del nostre passat.

Els 3 ordres de l’amor són:

La pertinença, tots els membres del sistema tenen dret a pertànyer.
La jerarquia, és l’ordre d’arribada.
L’equilibri, entre el donar i el rebre.

Mabel Cuevas Gómez

• Diplomada en Treball Social (Àmbit de la Salut).
  • Terapeuta Gestalt formada a l’Escola de l’Esser (Bcn). Membre Supervisor de l’ AETG.
  • Constel.ladora Familiar segons l’enfoc de Bert Hellinger, formada a La Montera, Aula de Gestalt per a la psicoteràpia i les arts escèniques (Sevilla).
  • Formada en Psicoteràpia Integrativa en el programa SAT i en Psicologia dels Eneatips de la Personalitat, dirigit pel Dr. Claudio Naranjo.

Qui l’imparteix

Mabel Cuevas Gómez

Dies i horaris

11, 12 i 13 de febrer de 2022